Certyfikat SSL stanowi obecnie gwarancję wiarygodności danej strony. I nie ma znaczenia czy jest to sklep internetowy, bank, strona medyczna czy też aplikacja internetowa do obsługi poczty e-mail. W każdej z tych sytuacji certyfikat pozwala zachować pełnię bezpieczeństwa i przekonanie, że, kiedy użytkownik wysyła swoje dane, nie trafią one do osób trzecich. Sprawdza się to w trakcie zakupów w sklepie internetowym, ale także podczas np. odwiedzania serwisów medycznych.
Certyfikaty SSL i ochrona przed phishingiem
Certyfikaty pozwalają uchronić przed sytuacją kiedy dane, wysyłane z przeglądarki lub do niej zostają w jakikolwiek sposób zmienione przez osoby z zewnątrz. Dzięki niemu nie ma możliwości ich modyfikacji, ponieważ działa tu ochrona w formie szyfrowania i braku możliwości wprowadzania zmian. Dodatkowo zyskuje się pewność, że certyfikat chroni też przed phishingiem.
Phishing to jedna z obecnie modnych metod na kradzież danych w sieci, która polega na tworzeniu fałszywych stron internetowych, bardzo podobnych do tej, na której logują się użytkownicy. W efekcie osoby trzecie są w stanie odczytać dane do logowania się do banku, w tym login i hasło. Certyfikat SSL pozwala zadbać o zachowanie i potwierdzenie autentyczności strony. Z uwagi na korzyści wizerunkowe – to też możliwość do potwierdzenia troski o dane klientów i własnej wiarygodności. Widoczne jest to w formie graficznego znaku zielonej kłódki obok paska adresu, który informuje o posiadanym certyfikacie.
Zalety marketingowe i wizerunkowe
Posiadanie certyfikatu SSL powoduje, że klient podczas odwiedzania strony natychmiast jest o tym informowany. W ten sposób zwiększa się jego zaufanie i pozycja marki. A wszystko dzięki, na pozór małej, zielonej kłódce na pasku adresu.
Takie działania wizerunkowe są modne w obecnych czasach, a specjaliści od marketingu wskazują, że pozytywnie wpływają na działania firmy i ich ocenę w oczach klienta. Budują zaufanie i przekonanie, że np. podczas korzystania z oferty sklepu internetowego nie muszą się oni o nic obawiać, ponieważ nikt nigdy nie przechwyci ani nie wykorzysta ich danych osobowych.
Większe zaufanie do własnej strony to także znacznie mniejszy współczynnik odrzuceń. Brak interakcji jest czymś, czego nie lubi żaden właściciel sklepu internetowego, a grafika zielonej kłódki pozwala znacząco podnieść zaufanie i sprawić, że nowy, potencjalny klient nie zechce tak szybko opuścić tego miejsca. Idąc dalej tym tokiem myślenia można wskazać, że dzięki temu pozytywnie wpływa się również na pozycję strony w Google.
Zabezpieczenia na wysokim poziomie
Certyfikat SSL daje pewność, że zabezpieczenie na stronie jest na wysokim, światowym poziomie. To też prestiż i bycie na bieżąco w czołówce. We współczesnych czasach, kiedy konkurencja niemal dosłownie depcze po pietach i często wizerunek decyduje o popularności marki, trudno nie wziąć takich argumentów pod uwagę.
Certyfikat i lepsze dochody
Kwestia wysokich jakościowo zabezpieczeń bezpośrednio wiąże się też ze zwiększeniem dochodów w sieci. Przede wszystkim to stworzenie możliwości obsługi karta płatniczą w sklepie internetowym, kiedy certyfikat jest potrzebny. Nie tylko zapewnia bezpieczeństwo i pozytywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa, ale również jest jednym z wymagań, jakie posiada Payment Card Industry Data Security Standard. Przy posiadanym certyfikacie możliwe jest stosowanie różnorodnych metod płatności, bazujących na kartach kredytowych. To również przełożenie na bezpośrednie zarobki, ponieważ w ten sposób wielu użytkowników chętniej decyduje się na zakupy w danym sklepie internetowym.