W czasach, kiedy tak naprawdę cały skuteczny marketing odbywa się w Internecie, strony konkurują ze sobą o użytkowników. Każde przedsiębiorstwo, które prowadzi działalność w sieci, chce zdobyć jak najwięcej klientów, najlepiej takich, którzy wrócą i ponownie skorzystają z usług. Jedną z dobrych decyzji marketingowych jest zainwestowanie w certyfikaty SSL. Poniżej wyjaśniamy, dlaczego są one takie ważne.
1. Klient chce się czuć bezpiecznie.
Zgodnie z danymi statycznymi GUS, ponad 80% Polaków obawia się o swoje bezpieczeństwo w sieci. Kluczowe staje się zatem zbudowanie zaufania klienta do strony internetowej, na której oferuje się usługi. Zważywszy na to, że certyfikaty SSL są dzisiaj standardem, w zasadzie każda strona, która oferuje usługi i takiego protokołu nie posiada, staje się automatycznie podejrzana dla potencjalnego klienta. Jeżeli zależy Ci na tym, aby użytkownicy nie rezygnowali z usług ze względu na bezpieczeństwo, potrzebujesz protokołu SSL, który szyfruje połączenie. Https na dzień dzisejszy to nie opcja ale konieczność.
2. Algorytmy Google faworyzują szyfrowane połączenia.
Najważniejszym zadaniem marketingu internetowego jest właściwe pozycjonowanie strony. W 2014 roku Google ogłosiło, że szyfrowanie połączenia jest czynnikiem wpływającym pozytywnie na miejsce w rankingu stron. Jeżeli zatem robisz wszystko, aby Twoja strona była właśnie tą, która pojawi się na szczycie listy w wyszukiwarce Google, a jednocześnie certyfikaty SSL nadal są Ci obce, to w Twoim planie marketingowym jest luka. Dla lepszego pozycjonowania strony posiadanie szyfrowanego połączenia jest koniecznością.
3. Przeglądarki ostrzegają przed twoją stroną.
Przeglądarki, takie jak Chrome, Firefox czy Safari, informują użytkowników, że Twoja strona jest niezabezpieczona. Firefox dodaje dodatkowo wzmiankę, że wprowadzone dane logowania mogą zostać przechwycone. Możesz być w zasadzie pewien, że nawet mało obeznany z tematyką bezpieczeństwa użytkownik zastanowi się kilka razy, czy w ogóle chce wprowadzić swoje dane. W taki sposób możesz stracić setki potencjalnych klientów, którzy w obawie o swoje bezpieczeństwo, wybiorą inną stronę z taką usługą.
4. Świadomość dotycząca bezpieczeństwa w sieci rośnie.
Większość użytkowników, którzy zastępują zakupy lokalne zakupami w Internecie, uważniej sprawdza i doczytuje, jak chronić swoje dane. Wciąż istnieją osoby, które porzucają koszyk zakupów na etapie płatności ze względu na obawy co do bezpieczeństwa transakcji. Dziś w sieci praktycznie na każdej witrynie traktującej o bezpieczeństwie w Internecie znajdziemy informację, że należy unikać stron, które nie mają szyfrowanego połączenia. Pamiętaj, że nad Twoimi usługami zastanawiają się nie tylko osoby, które decydują między konkurencyjnymi ofertami w sieci, ale również takie, które dopiero zaczynają przygodę z internetowymi usługami i podchodzą do nich z dużym sceptycyzmem. W obliczu tego, że zewsząd jesteśmy ostrzegani przed zagrożeniami związanymi z płatnościami w sieci, certyfikaty SSL stają się rozsądnym rozwiązaniem.
Posiadanie certyfikatu SSL jest zatem nie tylko kwestią bezpieczeństwa danych osobowych Twoich użytkowników, ale również ważnym zabiegiem marketingowym, który pomoże Ci zbudować zaufanie klientów do twojej strony. W obliczu tego, że Twoje usługi stale konkurują z innymi usługami, szyfrowanie połączenia staje się automatycznie atutem, który zwiększa szansę na przyciągnięcie i zatrzymanie klientów. Pokażesz w ten sposób, że poważnie podchodzisz do bezpieczeństwa klienta i że zależy Ci na jego zaufaniu.