Certyfikaty SSL dają poczucie bezpieczeństwa w Internecie. Ma to szczególne znaczenie w obecnych czasach, kiedy większość transakcji wykonujemy w sieci, podając swoje dane i np. przesyłając znaczne sumy pieniędzy w trakcie przelewów internetowych. Standardem jest obecnie bookowania biletów i zostawianie ważnych danych osobowych w sieci, dlatego certyfikat SSL to istotna część codziennej troski o bezpieczeństwo.
Daj swoim klientom jasny sygnał, że dbasz o ich dane!
Firmy na co dzień operują danymi swoich klientów. A o te warto dbać, by mieli oni pewność co do fachowości i rzetelności przedsiębiorstwa lub marki z którą współpracują. Dlatego warto posiadać certyfikat, który działa jak swoisty sygnał, wysyłany swoim klientom i wskazujący, że dba się o ich interesy i ochronę danych.
Standardem staje się obecnie fakt, że dobre firmy, które troszczą się o swoich klientów, wybierają certyfikaty. To kluczowa sprawa, z uwagi na którą wiele osób decyduje się na powierzenie zaufania właśnie tej, a nie innej firmie.
Pokaż swoim klientom co dokładnie i kiedy chronisz!
To kolejna, istotna kwestia, pozwalająca pokazać właścicielom firm w jaki sposób dbają o dane swoich klientów. Mając certyfikat SSL mogą wskazać jak dokładnie troszczą się o codzienne przesyłanie informacji w sieci. W czasie ich przesyłania ma zastosowanie szyfrowany klucz AES, o którym wie nie każdy klient. Nie jest to jednak koniecznością, ponieważ nie każdy musi wdrażać się w szczegóły działania protokołu HTTPS i zabezpieczenia TLS (Transport Layer Security). Ważne jednak, by klienci wiedzieli, że taka ochrona istnieje i jest motywowana koniecznością zadbania o ich codzienność. To wyraz zaangażowania przedsiębiorstwa w realną wartość, jaką wyraża każdy klient, będący częścią marki lub firmy.
Ponadto warto informować swoich klientów o tym, że certyfikat zabezpiecza wszelkie informacje, które przepływają od komputera osoby odwiedzającej stronę www. do serwera i bazy danych. Dzieje się tak zarówno w trackie wypełniania formularza, jak i rejestracji konta czy obsługiwania płatności. I choć szczegóły nie muszą interesować każdego klienta, jednak jedno jest pewne – troskę o własne dane i ich użytkowanie w sieci z pewnością doceni znacząca większość z nich.
Doceń fakt, że certyfikaty SSL są niezawodne!
Do tej pory nie udało się złamać żadnej ochrony, bazującej na protokole TLS 1.2. Tym samym można z całym przekonaniem wskazać, że certyfikaty nie zawodzą i posiadają realną wartość. O ile możliwe jest złamanie zabezpieczenia osobny atakującej daną stronę, o tyle certyfikatu nie uda się złamać. Czy może być większa zaleta?
Pokaż, że Twoja strona jest wiarygodna!
To kolejna działanie marketingowe, wpływające pozytywnie na wizerunek firmy. Można go podnieść i poprawić właśnie dzięki certyfikatom SSL, ponieważ dają one gwarancję wiarygodności danej strony. Wiąże się to z faktem, że zawsze, kiedy użytkownik wpisuje swoje dane na stronie, która posiada certyfikat – wówczas posiada pewność, że nie trafią one w niewłaściwe miejsce. Żadna osoba z zewnątrz nie ma do nich wglądu i nie może ich zmieniać. To wszystko stanowi efekt szyfrowania, bez możliwości modyfikacji. W efekcie zyskuje się pewność, że tak newralgiczne dane, jak np. numery kont bankowych czy kart kredytowych nie są możliwe do odczytania, ponieważ posiadają szyfrowanie algorytmem niemożliwym do złamania. Tutaj wraca się do kwestii bezpieczeństwa, jaką posiada każdy klient odwiedzający stronę. Warto na to wskazywać, ponieważ pozytywnie oddziałuje to na pozycję przedsiębiorstwa.