Widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania to jeden z najważniejszych czynników dla niemal wszystkich firm, pozyskujących klientów online. Klienci trafiają na stronę konkretnej firmy szukając rozwiązania swojego problemu w wyszukiwarce. Od tego, na którym miejscu wyświetli się dana firma zależy to, czy użytkownik ją zobaczy, kliknie i w efekcie dokona (lub też nie) zakupu. Dlatego pozycjonowanie witryny (SEO – search engine optimization) jest tak ważne.
Certyfikat SSL a pozycje w wyszukiwarce
Google rzadko wprost mówi o tym, co ma rzeczywisty wpływ na pozycje. Zazwyczaj komunikaty dotyczących zmian w algorytmach wyszukiwania są rozmyte i sprowadzają się do tego, że Google dokonuje wszelkich starań, aby wyświetlać użytkownikom strony najlepiej odpowiadające temu, czego oni aktualnie szukają.
Pewnym odstępstwem od reguły było zachowanie przedstawicieli Google kilka lat temu – jasno stwierdzili oni, że Google będzie nagradzać witryny HTTPS lepszymi rankingami stron, nagradzając firmy, które dbają o bezpieczeństwo użytkowników. od tamtej pory certyfikaty SSL stały się bardzo ważnym elementem strategii SEO dla wielu firm.
Automatyczna poprawa
Wdrożenie certyfikatu SSL to jeden z nielicznych czynników, który powoduje niemal automatyczne poprawianie pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli certyfikat SSL jest poprawnie zainstalowany i skonfigurowany, algorytmy Google odczytają go jako czynnik powodujący poprawę oceny witryny i poprawę jej widoczności. Pod tym względem certyfikaty SSL są łatwym i szybkim komponentem SEO do wdrożenia.
Wdrożenie certyfikatu SSL wiąże się z kosztami i jest przedsięwzięciem, które trzeba odpowiednio zaplanować. Jednak webmasterzy odpowiedzialni za optymalizację stron pod kątem SEO rekomendują je jako rozwiązanie, które wiąże się z wieloma korzyściami: zwiększeniem poziomu bezpieczeństwa, wzrostem zaufania użytkowników i poprawą pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Lepsze dotarcie do użytkowników
Certyfikat SSL nie tylko chroni dane klientów i zapewnia poufność transakcji realizowanych za pośrednictwem strony, ale także daje większą szansę na zdobycie większej liczby klientów.
Algorytm google dostosował system indeksowania w ten sposób, aby preferowane w wyszukiwaniach były witryny HTTPS – są one automatycznie przesuwane wyżej w wynikach wyszukiwania względem stron nie posiadających certyfikacji SSL.
SEO to nie wszystko – klienci po prostu odejdą
Pozycje w wyszukiwarkach to tylko jeden z aspektów bezpośrednio wynikających z certyfikacji SSL. Co ważniejsze z perspektywy właścicieli firm pozyskujących klientów poprzez strony internetowe Google Chrome wyraźnie nazwał strony HTTP jako niezabezpieczone. Wyszukiwarka stosuje ostrzeżenia w postaci czerwonego trójkąta ostrzegawczego obok komunikatu „Niezabezpieczone” przed adresem URL strony bez SSL.
Należy uświadomić sobie fakt, że każda strona internetowa z takim ostrzeżeniem będzie na ogół pomijana przez potencjalnych klientów. Użytkownicy są coraz bardziej świadomi i nie chcą spędzać czasu na stronie, która wskazuje na ryzykowne zabezpieczenia. Co więcej, na pewno nie dokonają oni na takiej stronie zakupu.
Twoje SEO potrzebuje SSL
Chociaż posiadanie certyfikatu SSL jest tylko jednym z wielu czynników, które wpływ na pozycję w rankingu, to warto uświadomić sobie jak wiele dobrego może on przynieść witrynie. Odwiedzający stronę postrzegają bezpieczne witryny jako bardziej wiarygodne. Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania połączone z większym zaufaniem do certyfikowanych witryn przyczynią się do większego prawdopodobieństwa dokonania zakupu przez klienta.
Jeśli nie chcesz, aby ruch w Twojej witrynie gwałtownie spadał i negatywnie wpływał na SEO, potrzebujesz protokołu SSL – już teraz sprawdź ofertę najtańszych certyfikatów SSL DV.