Czy Google AdWords wymaga posiadanie certyfikatu SSL?
Jeśli jesteś właścicielem biznesu w sieci, to narzędzie Google AdWords z całą pewnością jest Ci dobrze znane. Być może to właśnie ten system pozwala Ci skutecznie się reklamować i przyciągać coraz to nowych klientów, dlatego informacja o zawieszeniu konta mogłaby oznaczać znaczący spadek sprzedaży. A tak może się stać w sytuacji, kiedy Twoja strona internetowa nie zostanie zabezpieczona certyfikatem SSL.
Dla jakich witryn protokół SSL jest konieczny?
Zgodnie z polityką Google AdWords, certyfikat SSL jest wymagany dla wszystkich stron, za których pośrednictwem zbierane są numery:
– kart kredytowych i rachunków bankowych,
– przelewów,
– dowodów,
– ubezpieczenia zdrowotnego itp.
W sytuacji, kiedy Twoja witryna zawiera stronę, przez którą są zbierane wyżej wymienione informacje (może to być np. strona rejestracji czy logowania), wówczas musisz posiadać wdrożony certyfikat SSL.
Od kiedy Google AdWords wymaga posiadania SSL?
Google od samego początku szczególny nacisk kładzie na kwestie związane z bezpieczeństwem użytkowników w sieci i jest w tym niezwykle konsekwentny. Wymóg zabezpieczenia strony protokołem SSL dla przedsiębiorstw korzystających z Google AdWords nie jest wprawdzie nowością, ale wciąż przez wiele osób jest nieprzestrzegany. Tego typu polityka została oficjalnie ogłoszona przez AdWords w maju 2011 roku.
Czy SSL jest obowiązkowy dla każdego rodzaju reklam AdWords?
Zgodnie z zasadami Google AdWords witryny internetowe, za których pośrednictwem przekazywane są określone dane osobowe oraz finansowe, są zobowiązane do korzystania z połączeń SSL. W „Centrum zasad AdWords” brak jednak rozróżnienia na typy reklam AdWords, a to oznacza, że polityka ta powinna być stosowana do wszystkich ich rodzajów.
W rzeczywistości zasada nakładająca na właściciela strony obowiązek posiadania protokołu SSL nie jest egzekwowana. Wyjątek stanowią reklamy z listą produktów, powszechnie znane jako PLA (Product Listing Ads) oraz Google Shopping. W tych przypadkach za brak certyfikatu SLS grozi zawieszenie konta.
Jaki certyfikat wystarczy do przejścia weryfikacji AdWords?
Na chwilę obecną wybór certyfikatów jest szeroki, a ich ceny sięgają od kilkudziesięciu do kilkunastu tysięcy złotych. W przypadku, kiedy chcesz po prostu pozytywnie przejść proces weryfikacyjny Google AdWords, wystarczy, że nabędziesz prosty certyfikat SSL walidacji DV. Jeżeli natomiast Twoja strona znajduje się na domenie i sub-domenach, a wrażliwe dane są zbierane praktycznie wszędzie, dobrym rozwiązaniem może być wybór certyfikatu Wildcard.