Zakupy online stają się coraz popularniejsze. Sklepy internetowe przeżywają prawdziwe oblężenie. Konsumenci coraz częściej i coraz chętniej decydują się na zakupy przez Internet. Cenią sobie nieograniczona dostępność produktów, wygodę oraz szybkość robienia zakupów. Zakupy online pozwalają również na porównywanie ofert kilku sklepów jednocześnie oraz korzystanie z personalizowanych zniżek i promocji.
Rosnąca liczba użytkowników sklepów online to coraz większe kwoty, jakie każdego dnia wydają oni na zakupy w witrynach e-commerce. Z tego względu handel internetowy stał się bardzo atrakcyjnym obszarem działań dla cyberprzestępców. Coraz częściej podejmują oni próby włamania się na strony sklepów internetowych i kradzieży danych konsumentów oraz ich pieniędzy Hakerzy bez skrupułów korzystają z coraz większej popularności zakupów internetowych. W takiej rzeczywistości korzystanie z certyfikatów SSL powinno być absolutną podstawą zapewniania bezpieczeństwa dla każdego właściciela sklepu internetowego.
e-commerce i SSL
E-Commerce to obszar, który wymaga najwyższych standardów ochrony i bezpieczeństwa. Klienci płacąc za zakupy korzystają z kart płatniczych i kredytowych lub z szybkich przelewów bankowych. Tym sposobem poufne dane dotyczące ich kont trafiają na witrynę e-commerce w momencie finalizacji transakcji zakupu. Jeśli sklep internetowy nie jest właściwie zabezpieczony, a informacje nie są prawidłowo zaszyfrowane, hakerzy mają otwartą drogę do danych dotyczących płatności. Sytuacje, w której klienci sklepu internetowego tracą pieniądze w wyniku ataku hakerskiego na e-commerce są niedopuszczalne. Z tego względu konieczne jest, aby każda witryna sklepu internetowego posiadała ochronę certyfikatu SSL. Nie tylko zapewni ona bezpieczeństwo i zabezpieczy przed ewentualnymi atakami, ale również pomoże zdobyć zaufanie potencjalnych klientów i da im pewność, że w danym sklepie bez obaw można dokonać zakupu i pozostawić swoje poufne dane.
Przepływ danych pod kontrolą
Podstawowym powodem używania protokołu SSL jest zapewnienie bezpieczeństwa poufnych informacji poprzez wysyłanie ich za pomocą zaszyfrowanego połączenia. Z uwagi na fakt, że witryny e-commerce do przeprowadzenia transakcji zakupu wymagają prywatnych informacji użytkowników, takich jak nazwa użytkownika, hasło i numer karty kredytowej, zebrane informacje mogą potencjalnie zostać skradzione w momencie ich wysyłania przez serwer, jeśli nie są stosowane odpowiednie metody szyfrowania. Włączenie szyfrowania SSL w witrynie e-commerce da pewność, że dane witryny i dane osobowe użytkowników będą dobrze szyfrowane i staną się nieczytelne dla nikogo, z wyjątkiem serwera, dla którego są docelowo przeznaczone.
Zaufanie konsumentów w e-commerce
Bezpieczeństwo Internetu to ogromny problem. Każdego dnia słyszymy przecież o atakach na największe serwisy na świecie. Okazuje się, że bezpieczny nie jest nawet Facebook czy Twitter. Jeśli tacy giganci są rozpracowywani przez hakerów, to skąd pewność, że ataku ustrzeże się średniej wielkości sklep internetowy? Klienci korzystający z zakupów online są bardzo ostrożni. Podstawą budowania relacji na linii konsument – sklep powinno być zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Można mieć pewność, że żaden świadomy użytkownik nie zdecyduje się na zakupy w sklepie internetowym, który budzi wątpliwości co do zachowywania standardów bezpieczeństwa. Certyfikaty SSL postrzegane są obecnie jako absolutny must have jeśli chodzi o wiarygodność stron internetowych. W przypadku e-commerce nabierają one nawet większego znaczenia niż w przypadku innych serwisów. Z prostej przyczyny – klienci zostawiają w sklepach internetowych swoje pieniądze.
Prowadzisz e-sklep? Sprawdź naszą ofertę certyfikatów SSL OV już od 96,69 zł netto za rok oraz certyfikatów SSL EV (certyfikaty ssl z tzw. zielonym paskiem) już od 316,12 zł netto za rok.