Certyfikaty SSL to obecnie rozwiązania, które dają możliwość zadbania o bezpieczeństwo w sieci. To jednak dopiero początek ich zalet, ponieważ w szybko rozwijającym się społeczeństwie do głosu dochodzą też inne kwestie, w tym konieczność poprawy widoczności marki i wyróżnienia się na tle innych firm. Nie bez znaczenia jest także pozycja firmy i jej miejsce na liście wyszukiwania. Może na to mieć posiadany certyfikat SSL. Oto korzyści, jakie daje.
1. Nieduża inwestycja, a wiele korzyści
Takiego zdania jest wiele osób, które zdecydowało się zainwestować środki finansowe w certyfikaty SSL. A te nie zawsze były wysokie, ponieważ oferta dostępnych certyfikatów jest szeroka, dzięki czemu można je dopasować do posiadanych funduszy i wybrać te, które są możliwe do udźwignięcia przez posiadany budżet. To niewątpliwa zaleta idąca w parze z faktem, że od stycznia 2017 wraz z pojawieniem się nowej wersji przeglądarki Google Chrome, wszystkie witryny, które stosują logowanie za pomocą hasła lub posiadają systemy płatności elektronicznych i które nie są szyfrowane zyskują oznaczenie jako potencjalnie niebezpieczne. To jednoznaczne z obawami np. potencjalnych klientów sklepów internetowych o niewłaściwe zarządzanie ich danymi. Może to powodować realny spadek zaufania klientów, co przekłada się na zyski firmy. Dlatego przyjmuje się, że inwestycja w certyfikat SSL to nieduży wydatek, dający wiele korzyści.
Pojawiają się, co prawda opinie, że koszt zakupy certyfikatów nie jest jednak tani, kiedy weźmie się pod uwagę sytuację posiadania np. 10 domen. Wówczas pojawia się już wydatek rzędu kilkuset złotych więcej kosztów utrzymania stron www. Nie można jednak zapominać, że w zamian zyskuje się wiele korzyści, zatem wydatek można śmiało określić jako wart swojej ceny.
2. Wiarygodność danych
To kwestia zaufania, jakie posiada klient w stosunku do firmy. Jeśli przesyła on swoje dane za pomocą strony, która posiada certyfikat SSL – wówczas wie, że nie trafią one do osób trzecich, ale będą właściwie chronione. Nie ma też możliwości by doszło np. do modyfikacji informacji, jakie zostawia w sieci klient. To ważne by mógł czuć się on pewnie i swobodnie na co dzień.
3. Pozytywne wpływanie na pozycjonowanie i SEO
Ma na to wpływ Google, a dokładnie efekt głośnej w mediach sytuacji wycieku dużej liczby dokumentów, które opisują inwigilację rządów. Co ważne, samo posiadanie certyfikatów nie spowoduje, że strona nagle znajdzie się znacznie wyżej w wyszukiwarce. Jeśli, jednak do tej pory strona miała poważnych konkurentów, to teraz wraz z certyfikatem i słowami kluczowymi możliwe jest osiągniecie znacznie lepszej pozycji.
4. Niezawodność i gwarancja bezpieczeństwa
Jest to jedna z kluczowych kwestii, jeśli chodzi o certyfikaty SSL. Można, co prawda dbać o bezpieczeństwo swojej stroni na różne sposoby ale nie ma się pewności, że będzie to skuteczne. W tym zakresie SSL daje gwarancję, że nikt go nie złamie, ponieważ nie zdarzyło się to do tej pory.
Ochrona, bazująca na protokole TLS 1.2 jest niezawodna, dlatego daje przekonanie, że zakup certyfikatu jest dobrą inwestycją na długi czas.
5. Efektywność i skuteczność także tam, gdzie zaufanie oraz autentyczność są mniej istotne
W takich sytuacjach znaczenie i zastosowanie mają certyfikaty SSL z walidacją DV. Stosuje się je tam, gdzie poprzez stronę www. nie mają miejsca np. zakupy, a więc np. w serwisach pocztowych i testowych. Tego typu certyfikaty są wybierane również przez przedsiębiorców posiadających już rozwinięty i dobrze znany sklep lub inny biznes, w których domena wskazuje zarazem na właściciela.